letter a letter r C h IMG_5579_3 letter E letter F s56 letter T U Blue K (Takoma Park, MD)

woensdag 2 maart 2011

#9 Kaartmateriaal, mashups en georefereren


View Endomondo hardlooproutes in a larger map

Ohjee...wat doe ik nu? Een poging om nog voor aanstaande maandag alle dingen doorlopen te hebben om het felbegeerde 23AD-diploma te behalen. Zaterdag ga ik op vakantie, wie weet lukt het me nog...

Allereerst ding 9 dus...over kaartmaterlaai, mashups en georeferen.

Ik ben gelukkig al bekend met de toepassingen die op de 23AD-site besproken worden, dus ik dacht laat ik voor de bonusopdracht gaan: maak je eigen Google Map. Nou ben ik sinds een tijdje aan het hardlopen volgens een schemaatje. Om dat zo leuk mogelijk te maken heb ik de Endomondo - app op mijn Blackberry geïnstalleerd. De app houdt je route, tempo en de tijdsduur bij en de gegevens worden geüpload naar je eigen Endomondo-account. Het mooie daarvan is, dat je op je online profiel allerlei statistische gegevens over je training kan bekijken. Nog mooier is dat het nog gratis is ook. ;-)

Om een eigen Google Map te maken, heb ik een route geëxporteerd uit Endomondo en die vervolgens weer geïmporteerd in Google Maps. Zie bijgevoegd plaatje voor het resultaat. Het is me nog niet gelukt om meerdere routes te importeren, of er een plaatje in te plakken van bijvoorbeeld mijn 'sportanalysegrafiek'. Maar dat ga ik later alsnog proberen.

1 opmerking:

Tim de Haan zei

Als je er morgen ook bent, kan ik nog even proberen die opties in (je eigen) Google Maps te laten zien.