letter a letter r C h IMG_5579_3 letter E letter F s56 letter T U Blue K (Takoma Park, MD)

donderdag 3 maart 2011

#22 Smartphones


Werken als adviseur bij de afdeling Digitale Innovatie heeft zo zijn voordelen. Eén zo’n voordeel is de smartphone waarvan ik sinds enkele maanden de trotse bruikleennemer ben. En wel een BlackBerry, door sommige IPhone-adepten ook wel McFlurry genoemd. ;-). Uiteindelijk is het allemaal fruit of voedsel.

Je kan er wel een heleboel mee. Hoewel ik het meest geïnteresseerd ben in mijn e-mail die op de BB binnenkomt (en het spelletje Word-Mole), ben ik sinds een paar weken ook wat meer met apps aan de slag gegaan. Mijn favoriete app is Endomondo, waarover ik in een ander bericht op deze blog al schreef. En verder de NS-reisinformatie maar daar heb ik meer last dan lol van. What's App, Facebook, Twitter en LinkedIn staan er ook op.

Wat ik wel opmerkelijk vind aan veel van de 23-Archiefdingen en Archief 2.0 is dat het heel erg gericht is op het publieksbereik en het betrekken van de 'crowd', terwijl het nou juist zo leuk zou zijn om eens te kijken naar het effect van 2.0-erige activiteiten voor de archiefvorming. Of de manier waarop 2.0-toepassingen ingezet kunnen worden ook ingezet kunnen worden voor archiveringsdoeleinden.

Dus ik heb even gezocht naar een app-je die je daarvoor kan gebruiken: Documation. Ik heb de app niet uitgeprobeerd, maar hij biedt in ieder geval het volgende: "All the solutions and experts advices to dematerialize, archive, search, organize, share, and distribute your documents and information."

1 opmerking:

Tim de Haan zei

Hohoho... Geen Iphone-adept, een Android-adept ;-).

Hilarisch filmpje!