letter a letter r C h IMG_5579_3 letter E letter F s56 letter T U Blue K (Takoma Park, MD)

vrijdag 4 maart 2011

# 14 Spelen in de zandbak van de 23-Archiefdingen wiki

Kijk, dat was een eenvoudige opdracht. Ik heb op de 23-archiefdingen Wiki (pbworks) een stukje geschreven over mijn favoriete activiteiten als ik thuis ben, namelijk lekker eten koken en goeie muziek luisteren.

@Timmietovenaar zei eerder vandaag al dat regie het buzzwoord van 2011 wordt, helemaal mee eens. De zandbak is namelijk best een puinhoop (daarvoor was deze ook bedoeld volgens mij ;-)), maar het geeft wel de ruimte om met heel eenvoudige middelen een mooi zandkasteel te bouwen. Vooral prettig dat er een makkelijke editor in zit.

2 opmerkingen:

Tim de Haan zei

Jij kende pbworks toch al of lag jou gebruik daarbij meer op de andere delen dan de wiki hierbij?

Inmiddels is die pb-bak inderdaad wel een rommeltje geworden.

Ik kan me van vroegere vakanties aan zee nog herinneren dat opbouwen van het zandkasteel al mooi was maar wellicht nog mooier was het slopen ervan met behulp van de opkomende vloed. Kortom: Leve het spelen!

Ps.: Goed op koers, ik moet even gaan rekenen - de kiesdeler voor de 1e kamer is er niets bij - maar nog maar een paar dingen te gaan, toch?

Archiefstuk zei

#23 Goeiemorgen vanuit Oostenrijk! Ik heb hier behalve geskied, gesaunaat en heerlijk gegeten ook nog gezocht naar WiFi om ff snel een paar fatsoenlijke blogberichten te posten maar dat lukte niet ;-). Dus nu op deze creatieve manier vanaf de McFlurry een poging om alsnog de cursus af te ronden. Het is dan wel vakantie maar ik ben vorige week niet voor niets als een stoomtrein door alle Dingen heen gegaan.

Wat nog resteerde was Footnote en Archief 2.0. En de evaluatie. Ik kom hier ook niet op de site van Footnote, erg jammer want het lijkt me een buitengewoon interresssante site. Dus die ga ik volgende week nog proberen. En over Archief 2.0 heb ik in een eerder bericht al mijn mening gegeven. Dus wegens technische en vakantiebeperkingen 1 Ding niet en 1 Ding half af...hopelijk alsnog een voldoende gehaald voor mn diploma ;-).

Ding #23 blijft over. Wat heb ik geleerd van de cursus etc. Nou, 23-archiefdingen was voor mij vooral in no-time ontzettend snel en veel leren bloggen. Ik denk dat ik dat ook wel het allerleukst vond. De meeste dingen waren voor mij niet echt nieuw, maar door de reacties van de coaches en sommige anderen op mijn blogberichten heb ik toch wel weer nieuwe trucjes en toepassingen geleerd.

De leukste Dingen vind ik Youtube, Wiki's en Librarything. De eerste twee vooral waar het gaat om kennisdeling op een manier die ik ook voor mn eigen werk zou kunnen toepassen, en de derde vooral voor persoonlijk gebruik.

Wat als een steeds rodere draad door
mijn cursus ging lopen, was het toverwoord regie. Ook wel een nuttige constatering: web 2.0 redt het niet in onze organisatie als het slechts om de vorm of inhoud gaat. De structuur en regie erop zijn onontbeerlijk voor een succesvol gebruik.

Tot slot: ook al deed ik het vooral op het laatste moment: bloggen vond ik echt erg leuk!

@Timmietovenaar bedankt voor de moral support en veel plezier tijdens de afronding vanmiddag. Wie weet laat ik in de loop van de dag nog iets van me horen vanaf de piste. ;-)