letter a letter r C h IMG_5579_3 letter E letter F s56 letter T U Blue K (Takoma Park, MD)

vrijdag 26 juni 2009

#2.1: Beginnen met bloggen

Vandaag een dag alleen op kantoor, mooi moment om eens aan de slag te gaan met 23 archiefdingen. Hoewel ik nog wel 24 andere dingen te doen heb...Ding #1 was een intro, Ding #2 het echte werk: "Richt je eigen weblog in en plaats je eerste bericht". Eh bien, voilà!

Het is de bedoeling om de komende tijd hier te gaan beschrijven wat mijn ervaringen en vorderingen zijn met
23 archiefdingen. De eerste opdracht: "schrijf een posting over de weblogsoftware die je gekozen hebt en wat je er tot nu toe van vindt". Ik moet eerlijk bekennen dat ik aan het sjoemelen ben, want als ik de instructies uit Ding #2 netjes had opgevolgd, zou ik al wat met postings getest hebben en dan pas met de eerste opdracht aan de slag zijn gegaan. Maar ik geloof desondanks dat ik al wel redelijk in de smiezen heb hoe Blogger werkt. Het ziet er duidelijk en rustig uit, ik vind het prettig dat de software in het Nederlands is en dat niet het hele scherm vol reclame staat. Eén minpunt (of iets wat ik nog moet ontdekken): ik zou graag video's van YouTube willen insluiten en volgens mij kan je alleen maar video's van je PC uploaden.

Het had me leuk geleken om het filmpje
System van de band Archive op de een of andere manier toonbaar te maken bij dit bericht.

En ik ben nu wat tags aan het toevoegen, maar ik vraag me af of dit wel adequate tags zijn. Zou het mogelijk om anderen tags toe te laten voegen?

Mooie dingen om over na te denken tijdens de lunch ;-)


5 opmerkingen:

Ingmario zei

Ha collega,
Gezellig met zijn tweeen 23 archiefdingen doen...

Christian zei

Succes met de cursus! :-)

Het weergeven van reacties kun je trouwens het beste instellen als 'hele pagina' of 'pop-up'. Dat werkt voor iedereen makkelijker.

Archiefstuk zei

@Christian, dankje voor de tip!

Tim de Haan zei

Insluiten van video is vrij eenvoudig te doen door de editor (bij een nieuwe post) van Nieuw Bericht op HTML te zetten. Dan plak je de embed-code (html) daarin. Vervolgens kan je ook gewoon weer switchen naar de WYSIWYG editor.

Archiefstuk zei

@Timmietovenaar Dankjewel! Heb even uitgeprobeerd en er staat inmiddels een leuk filmpje op ;-)